14:00
1922
Mielőtt megírtam volna Richter Gedeon vonatútját az elszakított területeken, hosszan tanulmányoztam az akkori vasúti térképeket, hogy vajon merre mehetett, hol kellett átszállnia.
A nyíregyházi vágóhídról is érkezett nyersanyag a Richter gyárba.
A Richter gyár a férfihormont tartalmazó készítményeit fiatal bikák heréjéből készítette.
Erdély elcsatolása után Richter Gedeon Temesváron üzemet állított fel.
A levéltárban akadtam nyomára, hogy Richter Gedeon megbízott egy román ügyvédet a nevében eljárni.
Carl Papével sok évig levelezésben állt Richter Gedeon.
Azt biztosan tudjuk, hogy Richter Gedeonnak Lancia autója volt. Hogy mikor és milyen körülmények között kapta, arról nincs biztos forrás. Én elfogadtam azt a verziót, amely Spách Dávid Nem tűntem el című, Richterről szóló életrajzi filmjében szerepelt.
Richter Gedeon első Lanciája így nézhetett ki:
Balogh-Ebner Márton a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum muzeológusa így írt nekem a korabeli járműtulajdonlási viszonyokról:
"A Lancia személygépkocsi mindenképpen az elithez való tartozást jelentette, a Horthy-korszakban rendkívül csekély számú személygépkocsi állt rendelkezésre a lakosság körében, még a felső-középosztály tagjai sem rendelkeztek magától értetődően (családonként) autóval.”