"A repülés ideje: 1944. szeptember 22. Start: 16:57, kényszerleszállás Termoli mellett: 20:03"
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"...a beszállás megtörténik az előkészített Heinkel 111, Luftwaffe felségjellel ellátott és Csákváron kihelyezett nappali gyorsbombázó repülőgépbe."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Röviddel 5 óra előtt feltűnt egy hosszú nyitott autó Budapest irányából. Azonnal beindítottam a startvonalra, a széliránnyal szembe állított He 111-es motorjait, hogy mire a várt utasok megérkeznek, a motorok elég melegek legyenek az azonnali felszálláshoz. ... A soffőr az autóval a gép mellé állt, kiszálltam a gépből, hogy az utasokat, köztük feleségemet is, besegítsem a repülőgépbe. Közben Náday tábornok urat informáltam a kényszer-személyzet problémámról és kértem őt, hogy a felszállás után, hívja magához Marosánt és Rákosit és fedje fel előttük e repülés természetét; ez nem berepülés, hanem titkos küldetés a hazamentés érdekében. Ő beleegyezett ennek az elintézésébe."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Még hátra volt a pilóta kiválasztása, a választás végül is Majoros Jánosra esett. Egy szeptemberi napon aztán Náday és Howie autóba ültek, Székesfehérváron át lerobogtak a Balaton felé; ott egy tábori repülőtéren egy gép „véletlenül" éppen az országút közvetlen közelébe gördült, Nádayek kiugrottak az autóból, be a repülőgépbe és még aznap kiérkeztek Dél-Olaszországba."
Bokor Péter: Végjáték a Duna mentén - interjúk egy filmsorozathoz, RTV-Minerva-Kossuth, Budapest 1982, 320-321. old Szent-Miklósy István interjú"A gép ugyan készen állt Csákváron, feltöltve 4000 liter benzinnel, 8 gépfegyver (4 iker elrendezésben) teljes tölténykészlettel, fedélzeti rádió adó-vevő és ráadásul az összespórolt 50 darab világító rakéta töltény pisztollyal együtt, számítva az éjszakába nyúló repülésre."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Mindenki helyet foglalt a főtartón, mivel a gépben se szék se bekötő hevederek nem voltak."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Felszállás után rögtön behúztam a felhőbe és benne emelkedve, nagyjából felvettem a 225 fokos kurzust, délnyugat felé."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"...4000 méter magasságban kiemelkedtünk a felhőből, a nap lassan már ereszkedett le a nyugati látóhatár fölött. Beállítottam a gépet utazó sebességre, közvetlenül a felhőtakaró szintje fölött, számítva arra, ha netalán a Luftwaffe-Süd mégis riasztaná a vadászait Zágrábból vagy esetleg Mostarból, gyorsan vissza tudjak bújni a védelmet nyújtó felhőzet mélyébe."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"General Howie közben elővette a noteszét és megmutatta a rádión hívandó angol állomás code-jelét, hogy jelezzük érkezésünket. Ha az Adriát elérjük, akkor létesítsek kapcsolatot majd velük."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Hirtelen a felhőtakaró szétnyílik és alattunk kibontakozik az alkonyati derengésben az Adriai-tenger. Hirtelen jobbról megpillantunk vagy 32 hajóból álló convoyt északi irányba haladva. Nyilván utánpótlást visznek a frontra. Sürgősen elfordulok délre, hogy a hajóágyúk lőtávolságán kívül maradjak."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Ezután utasítom Marosánt, hogy hívja az angol állomást a megadott code-jelen. Kisvártatva visszajön, hogy a rádió nem működik, az adócső bedöglött."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Mivel tartalékcső nem volt, jelentettem Howienek, aki hidegvérrel csak annyit mondott, szálljunk le Nápolyban."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Én hasonló hidegvérrel válaszoltam, hogy erről szó sem lehet, mivel egész Olaszországot alacsony felhőzet borítja, az Appennineken átkelni és felhőáttörést megkísérelni rádió bevezetés nélkül, nem beszélve arról, hogy horogkeresztes gépen ülünk és ki vagyunk téve esetleges barátságtalan akciónak, ez tiszta öngyilkosság volna."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"...tudomásom szerint (VKF 2-től) itt Foggia környéke tele van repülőterekkel (vagy 16). Megpróbálok egyet elérni és ott leszállni."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Ez jó idea, de hogy fogom velük megértetni magam rádió nélkül — kérdezte ő. Nagyon egyszerűen — és ezzel kinyitottam a jelző röppentyűket tartalmazó dobozt mellettem és megkértem segítsen tölteni és üríteni a rakétapisztolyt — továbbá: alacsonyra szállva le, tudom adni a “disaster” jelet, majd SOS-t villogtatok a repülőgép helyzet lámpáival. Erre General Howienek egész jó kedve kerekedett."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Megláttuk Pescarat. Leereszkedtünk 300 méter magasságra. Elhúztunk a kikötő fölött, ami zsúfolva volt kirakodó hajókkal, majd kilőttünk 2-3 röppentyűt."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Innen nagyjából megcéloztam Foggiat és minden percben lőttünk egy világító röppentyűt. Semmi válasz a földről. Csinálok egy nagy átmérőjű kört (cca 15 — 20 km), hirtelen dél felől egy zöld színű rakéta tör föl nyílegyenesen a földről, s aztán kialszik. Ott kell leszállnunk..."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Odarepülünk, s egy óriási méretű repülőtér homályos körvonalai bontakoznak ki a sötét háttérből: sátrak tömege, amikből fények szivárognak ki, mindenféle hadfelszerelési tárgy egymás hegyén-hátán, teherkocsik, ágyúk, repülőgépek halmaza. Igyekszem kivenni a futópálya irányát és méreteit, de képtelen voltam meghatározni. Imitt-amott megcsillant valami fényes folt és az volt a benyomásom, hogy a futópálya nem teljesen kész. Akkor még nem tudtam, hogy a szövetséges légihaderő nem épít beton futópályákat, hanem a kiválasztott repülőtérnek megfelelő helyen egyszerűen lefektetnek kikönnyített acéllemezeket, amelyek elbírják a bombázók súlyát."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"General Howie kérdezi, mi van miért nem szállok le? Mondom, fogalmam sincs, hogy fekszik a futópálya, várjunk, hogy kivilágítsák. Lementem még alacsonyabbra körözni, vadul villogtatva az SOS jelet, de semmiféle kivilágítás nem történt. Erre Howie a homlokára csap s azt mondja: Mi ugyan várhatunk a fényekre, ezek mind nappali repülőterek és éjjeli repülésre nincsenek egyáltalán berendezkedve."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Nézzek valahol a közelben egy leszállásra alkalmasnak látszó sík területet, ahol egy kényszerleszállást simán végre lehet hajtani."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Körülbelül 15 km-re délre ettől a repülőtértől felfedeztem egy nagy darab mezőt az észak-dél irányban vezető műút keleti oldalán. Mivel a terület kelet-nyugati irányban volt sokkal hosszabb, a műút felől, nyugati irányból kellett megközelíteni a teret. A legnagyobb óvatossággal, leállított motorokkal és behúzott futóművel hasra szálltam le, előzőleg tanácsot adván, hogy mindenki kapaszkodjon meg amiben tud a gép belsejében."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"A leszállás szerencsésen sikerült, s alig 10 percre rá már ott termett a repülőtér amerikai személyzete teherautókon, akik figyelték a leszállási előkészületeket."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám