1944. szeptember 22. Budapest
"Tost Gyula idegesen figyelte a környezetét hol az ablakon keresztül, hogy a visszapillantó tükörből. A Lukács Fürdő parkolójában állította le sportautóját…"
A forrásokból látható, hogy az első találkozóra ebben az ügyben már márciusban sor került, én a regényben összevontam ezt a két esetet.
"1944. március első napjaiban felhívott Tost Gyula repülő ezredes, kormányzói szárnysegéd a hivatalomban (MALÉRT, Budaörs repülőtér), hogy találkoznunk kell egy nagyon fontos ügyben, de azonnal. A találkozó helyéül a Lukácsfürdő kocsiparkolóterét jelölte meg, ott fog várni a sportkocsijában délelőtt 11 órakor."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"...szeptember 22-én reggel felhívott, hogy találkozunk 11 órakor."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"...a meteorológiai állomás négyezer méteren jelezte a felhőtakaró tetejét, a felhőalap kétszáz méteren van. … Úgy tűnik, egész nap felhőréteg borítja a területet a Balkántól Észak-Olaszországig."
"Szerencsére az idő is kedvezett, csendes eső esett, 200 méter magasan volt a felhőalap és mielőtt Budaörsről elindultam a Bückerrel, a meteorológiai állomás 4000 méteren jelezte a felhőtakaró tetejét, ami beborította az egész Balkán félszigetet, az Adriát és Olaszországot."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"...a rádiós és a mechanikus."
"...erre a titkos küldetésre már kiválasztottam a két főből álló megbízható kísérő személyzetem (Péter rádiótávírászt és Mészáros repülőmechanikust)."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"A kormányzó személyesen üzeni neked, hogy a nejedet elrejti egy koronauradalmon. Ott biztonságban lesz. … És ne aggódj az anyagiak miatt sem. Nincs idő bármit is menteni. A kormányzó gondoskodott egy nagyobb pénzügyi alapról Svájcban egy külföldön történő kormányalakítás esetére, abból téged is tudunk kárpótolni."
"A találkozón értésemre adta, hogy a Kormányzó úr úgy intézkedett, hogy feleségemet elrejti a koronauradalmon, én ne mentsek semmit, mert nincs rá idő, ő gondoskodott egy külföldi pénzalapról, 1200 kg arany szállítmány Svájcba irányítva, a leendő disszidens kormány fejéhez, Bakách-Bessenyey követhez, legyek nyugodt, kárpótolva leszek az engem ért veszteségért."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Ne haragudj, de én a feleségemet magammal viszem. … Én is így tennék a helyedben."
"Tisztelettel megköszöntem a kormányzói gondoskodást a feleségemet illetően, de erre nem lesz szükség, mivel elhatároztam, hogy feleségemet minden körülmények között magammal viszem, a gépen bőven van hely, akár több személy számára is. Kértem Tost Gyulát, hogy magyarázza ezt meg, ez nem lázadás az ő parancsa ellen, de úgy gondolom, ha feleségem velem van, a küldetés már félsiker, mivel minden aggodalmam őmiatta eliminálódik és a megmaradó psychológiai feszültség az útikaland nívójára fog redukálódni. O megértette ezt és megnyugtatott, hogy az én helyemben ő is így cselekedne."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Legkésőbb kettőre jöjjön fel a várba..."
"Megállapodtunk abban, hogy azonnal menjek el a feleségemért, tálaljak fel neki egy sürgős svájci diplomáciai utat, amire magammal viszem és hozzam őt fel a Várba fél kettőre. Ő elintézi, hogy a feleségem majd a két tábornok társaságában kikerül a géphez."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Ez a csákvári ideiglenes felszállóhely rajza."
"Tudomásul vettem az utasításokat, átadtam a csákvári ideiglenes felszállóhely rajzát, hogy a kormányzói testőrsofför, aki Howiet és Nádayt hozza, könnyen megtalálja a helyet."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Az asszony csak egy pillanatig hezitált, és gyorsan munkához látott. Meg se kérdezte, mikor jönnek haza."
"...22-én a Henkel imbolyogva felszállt, fedélzetén az utasokkal, Nädayval, Howieval és Majoros feleségével. A szerencsétlen lánynak tíz perc gondolkodási időt adtak, hogy eldöntse, elhagyja-e Magyarországot, talán örökre, s elindul a nagy ismeretlenbe."
Szent-Iványi Domokos: Visszatekintés 1941-1972, 195. old Magyar Szemle Könyvek 2016"A sarokban csak két alakot látott, de nem azt, akit ő keresett. Innen már nem törődött a látszattal, futva ment a hangárba. Az is kihalt volt, alig lézengett ott pár szerelő. Megint nem az, akit ő keresett."
"A probléma itt kezdődött, egyik emberemet sem tudtam elérni."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Kora délután megkezdődik a hétvége."
"...körülbelül két óra volt, mire kiértem a budaörsi repülőtérre és a weekend éppen hogy megkezdődött."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Talán még az étkezdében van esély! … váratlanul utasítottak egy berepülésre Csákváron ma este. Kell nekem egy rádiótávírász."
"Lemegyek a vállalati étkezdébe, ott találok egy újdonsült rádiótávírászt, aki éppen készülődik hazafelé, megállítom, hogy szükségem van rá, mivel egy berepülést kell csinálnom Csákváron lévő He 111-gyel. Beleegyezett, most csak a kísérő mechanikus után kell néznem."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Rövid rábeszélés után hárman siettek egy Bücker futárgéphez…"
"...fél négy után a távírásszal együtt beültünk egy kis Bücker típusú futárgépbe és négykor már leszálltunk Csákváron."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. számA Bücker kétszemélyes, hárman nem fértek volna bele. A valóságban egy ügyeletes mechanikust korábban kiküldtek Csákvárra, így őt ott fel tudták venni.
"List of aircraft
- Bücker Bü 131 Jungmann (Young Man) (1934) single-engine two-seat trainer, biplane
- Bücker Bü 133 Jungmeister (Young Champion) (1935) single-engine one-seat advanced trainer/aerobatic, biplane
- Bücker Bü 134 monoplane (prototype)
- Bücker Bü 180 Student (1937) single-engine two-seat trainer, low-wing monoplane
- Bücker Bü 181 Bestmann (Bestman) (1939) single-engine two-seat trainer/utility, low-wing monoplane
- Bücker Bü 182 Kornett"