A forrásokból látható, hogy az első találkozóra ebben az ügyben már márciusban sor került, én a regényben összevontam ezt a két esetet.
"1944. március első napjaiban felhívott Tost Gyula repülő ezredes, kormányzói szárnysegéd a hivatalomban (MALÉRT, Budaörs repülőtér), hogy találkoznunk kell egy nagyon fontos ügyben, de azonnal. A találkozó helyéül a Lukácsfürdő kocsiparkolóterét jelölte meg, ott fog várni a sportkocsijában délelőtt 11 órakor."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"...szeptember 22-én reggel felhívott, hogy találkozunk 11 órakor."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Szerencsére az idő is kedvezett, csendes eső esett, 200 méter magasan volt a felhőalap és mielőtt Budaörsről elindultam a Bückerrel, a meteorológiai állomás 4000 méteren jelezte a felhőtakaró tetejét, ami beborította az egész Balkán félszigetet, az Adriát és Olaszországot."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"...erre a titkos küldetésre már kiválasztottam a két főből álló megbízható kísérő személyzetem (Péter rádiótávírászt és Mészáros repülőmechanikust)."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"A találkozón értésemre adta, hogy a Kormányzó úr úgy intézkedett, hogy feleségemet elrejti a koronauradalmon, én ne mentsek semmit, mert nincs rá idő, ő gondoskodott egy külföldi pénzalapról, 1200 kg arany szállítmány Svájcba irányítva, a leendő disszidens kormány fejéhez, Bakách-Bessenyey követhez, legyek nyugodt, kárpótolva leszek az engem ért veszteségért."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Tisztelettel megköszöntem a kormányzói gondoskodást a feleségemet illetően, de erre nem lesz szükség, mivel elhatároztam, hogy feleségemet minden körülmények között magammal viszem, a gépen bőven van hely, akár több személy számára is. Kértem Tost Gyulát, hogy magyarázza ezt meg, ez nem lázadás az ő parancsa ellen, de úgy gondolom, ha feleségem velem van, a küldetés már félsiker, mivel minden aggodalmam őmiatta eliminálódik és a megmaradó psychológiai feszültség az útikaland nívójára fog redukálódni. O megértette ezt és megnyugtatott, hogy az én helyemben ő is így cselekedne."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Megállapodtunk abban, hogy azonnal menjek el a feleségemért, tálaljak fel neki egy sürgős svájci diplomáciai utat, amire magammal viszem és hozzam őt fel a Várba fél kettőre. Ő elintézi, hogy a feleségem majd a két tábornok társaságában kikerül a géphez."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Tudomásul vettem az utasításokat, átadtam a csákvári ideiglenes felszállóhely rajzát, hogy a kormányzói testőrsofför, aki Howiet és Nádayt hozza, könnyen megtalálja a helyet."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"...22-én a Henkel imbolyogva felszállt, fedélzetén az utasokkal, Nädayval, Howieval és Majoros feleségével. A szerencsétlen lánynak tíz perc gondolkodási időt adtak, hogy eldöntse, elhagyja-e Magyarországot, talán örökre, s elindul a nagy ismeretlenbe."
Szent-Iványi Domokos: Visszatekintés 1941-1972, 195. old Magyar Szemle Könyvek 2016"A probléma itt kezdődött, egyik emberemet sem tudtam elérni."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"...körülbelül két óra volt, mire kiértem a budaörsi repülőtérre és a weekend éppen hogy megkezdődött."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"Lemegyek a vállalati étkezdébe, ott találok egy újdonsült rádiótávírászt, aki éppen készülődik hazafelé, megállítom, hogy szükségem van rá, mivel egy berepülést kell csinálnom Csákváron lévő He 111-gyel. Beleegyezett, most csak a kísérő mechanikus után kell néznem."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. szám"...fél négy után a távírásszal együtt beültünk egy kis Bücker típusú futárgépbe és négykor már leszálltunk Csákváron."
Majoros János: Titkos küldetés 1944. szeptember 22, Magyar Szárnyak, 1980. 9. évfolyam, 9. számA Bücker kétszemélyes, hárman nem fértek volna bele. A valóságban egy ügyeletes mechanikust korábban kiküldtek Csákvárra, így őt ott fel tudták venni.
"List of aircraft